português | english | français | català

logo

Búsqueda en la base de datos

Base de datos:
fons
Buscar:
MIRET I GAMUNDI, PAU []
Referencias encontradas:
Mostrando:
1 .. 2   en el formato [Estandar]
página 1 de 1


1 / 2
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Alumnado de origen inmigrante en la educación postobligatoria. El acceso a ciclos formativos o bachillerato en Cataluña / Pau Miret-Gamundi, Jordi Bayona-i-Carrasco
Miret i Gamundi, Pau


En: Obets : revista de ciencias sociales. Alacant. Vol. 17, núm. 2 (2022) , p. 267-284
Referències bibliogràfiques. Resums en castellà i anglès.

L'alumnat d'origen immigrant a Espanya es troba menys representat en els estudis postobligatoris a causa del seu major abandó escolar, fruit entre altres raons d'un menor èxit a aconseguir el graduat de l'ESO i a les característiques socioeconòmiques de les famílies. Entre els quals continuen estudiant, l'origen continua sent important per a discriminar entre els qui opten pel batxillerat i els qui per cicles formatius. En aquest treball s'analitza l'alumnat d'origen immigrant a Catalunya a partir d'una tipologia intergeneracional que es construeix a partir de l'origen del propi alumne més el del seu nucli parental. A continuació, fixem la població escolar en el territori, per a focalitzar l'atenció en les mínimes unitats espacials prou representatives, i associar-les a un determinat nivell de renda sota la hipòtesi que, a major riquesa, major probabilitat de seguir la via del batxillerat. En definitiva, l'objectiu principal és avaluar l'accés diferencial a estudis de formació professional de grau mitjà en lloc de seguir la via del batxillerat en funció de la situació migratòria del nucli parental, centrant-nos en Catalunya durant el curs 2015-2016. Per a això, a les característiques individuals se'ls afegeixen les de la llar i del territori de residència mitjançant tècniques multinivell, gràcies a la vinculació dels fitxers administratius de matrícules escolars al padró municipal d'habitants. Els resultats confirmen que l'elecció d'un cicle formatiu està vinculada directament amb l'edat, el gènere masculí, i amb una situació migratòria pròpia o parental d'origen africà. Això ens porta a la interpretació que la via professional es troba associada a la necessitat d'una ràpida inserció al mercat de treball.


Matèries: Immigració ; Immigrants ; Població estrangera ; Ensenyament professional ; Ensenyament secundari
Àmbit:Catalunya
Cronologia:2015 - 2016
Autors add.:Bayona i Carrasco, Jordi
Accés: https://doi.org/10.14198/OBETS2022.17.2.06


Enllaç permanent a aquest registre



2 / 2
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Un Dubtós retorn: Evolució recent de la família a Catalunya / Andreu Domingo i Valls, Pau Miret i Gamundi
Domingo i Valls, Andreu


En: Revista d'Etnologia de Catalunya. [Barcelona], núm. 8 (1996) , p. 54-61 : il.
Bibliografia. Resum en català i anglès.

A Catalunya, el model de matrimoni precoç i universal que imperava durant la dècada dels seixanta es va esfondrar a partir de mitjan els setanta per invertir completament la seva tendència; model tardà i reducció important en la formació de famílies. la recuperació dels nivells de nupcialitat i fecunditat depèn de la conjuntura econòmica i no pas d'un incert retorn a un "model tradicional".


Matèries: Estudi antropològic ; Família ; Economia ; Societat ; Matrimoni
Àmbit:Catalunya
Cronologia:[1960 - 1996]
Autors add.:Miret i Gamundi, Pau
Accés: http://www.raco.cat/index.php/RevistaEtnologia/article/view/48620/57002
Localització: Universitat Autònoma de Barcelona; Biblioteca de Catalunya; Universitat de Girona; Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya; Universitat Politècnica de Catalunya; Universitat Pompeu Fabra; Universitat Rovira i Virgili


Enllaç permanent a aquest registre



página 1 de 1

Base de datos  fons : Formulario avanzado

   
Buscar:
en el campo:
 
1     
2   
3